Hoe blijf ik vitaal?

Bij vitaliteit gaat het om een gezonde geestelijke en lichamelijke gesteldheid van de mens, ofwel om de levenskracht die iemand heeft. Iemand kan lichamelijk gezond zijn, maar als je je geestelijk niet goed voelt, kan het zijn dat je een tekort hebt aan energie om te leven. Wie vitaal wil zijn, moet zorgen voor een balans tussen beide. Een synoniem van vitaliteit is ook wel veerkracht. Als je veerkracht hebt, voel je je geestelijk en lichamelijk in staat om te ondernemen en te doen wat je wilt doen.

Vandaar dat we hier tips geven om te werken aan je vitaliteit. Zodat je plezier in je werk houdt en beter in staat bent om eventuele tegenslagen op te vangen.

Advies

In gesprek over …

Ga vertrouwelijk in gesprek met de ontwikkeladviseur. Zij kan je de weg wijzen naar het aanbod binnen Kracht in Mobiliteit dat aansluit bij jouw situatie.

Onze coaches

Ga vertrouwelijk in gesprek met één van de (loopbaan)coaches.

Gratis loopbaangesprekken

Ga het gesprek aan met een FLOW-loopbaanadviseur over de uitkomsten van jouw Loopbaanwijzer. Drie vertrouwelijke en vrijblijvende gesprekken geven je inzicht en richting!

Tools

FLOW Quick Scan

De Quick Scan geeft je in 5 minuten inzicht in hoe je nu in je werk zit. Daarna kun je kiezen uit acties die je verder helpen. Sta even stil bij jezelf.

Praatkaart voor morgen

Heb je wel eens nagedacht over je toekomst? Over gezondheid en vitaliteit, je werkweek en je inhoud van het werk? Nee? Gebruik dan eens de Praatkaart voor morgen.

Hybride werken

De nieuwe manier van werken lijkt hybride. Hoe kan je je hierop goed voorbereiden?

Werkomstandigheden

Herken stresssignalen en ga aan de slag met de oorzaken, zoals werkdruk, ongewenste omgangsvormen. Of verhoog je vitaliteit.

FLOW Stressmanager

Last van stress en werkdruk? Op zoek naar minder stress en meer ontspanning? Doe dan de Stressmanager.

FLOW Meet je stress

Ben je benieuwd naar je eigen stressniveau? Meet dit dan door 10 vragen te beantwoorden.

Werken met coronamaatregelen

Hoe start je je organisatie weer veilig op? Hoe kun je gezond en productief thuiswerken? En hoe herstel je daarvan?

Energiebalans en grip op eigen agenda

Grip op je eigen agenda in coronacrisistijd.

Masterclass Spijbelen

Je joggingbroek aanhouden, een was draaien of koken tijdens de werkuren en niet meer haasten in de ochtend als je thuis werkt. Lijkt de ideale situatie, maar toch voelt het als spijbelen en daarom doen we het niet! Wil jij weten hoe en waarom je het eigenlijk wél moet doen?

Praatkaart voor Mantelzorg

Wat heb jij nodig om werk en mantelzorg te kunnen combineren? Nu en als de zorgsituatie verandert? Van elkaar weten wat er speelt, betekent ook dat je weet wat je aan elkaar hebt.

Toolkit – omgaan met verward gedrag

Corporaties krijgen in het contact met huurders regelmatig te maken met verward gedrag. Zoals iemand met een psychische aandoening of dementie, een alcohol- of drugsverslaving of iemand die door een veelheid aan problemen de grip op zijn of haar leven verliest. De toolkit van Aedes helpt.